Mercedes-Benz

Nowe Mercedesy-AMG E 63 4MATIC+ Limuzyna i Kombi

22.06.2020

Od czasów legendarnego „Hammera” z 1986 r. Klasa E należała do modeli, które stanowią rdzeń marki Mercedes-AMG. W najnowszym wydaniu dynamika auta sportowego łączy się z jeszcze wyższym poziomem komfortu oraz efektowniejszym wzornictwem, z powiększonym centralnym wlotem powietrza. Bardziej dynamiczny wygląd współtworzą smuklejsze, w pełni diodowe reflektory, poszerzone nadkola oraz pokrywa silnika z muskularnymi przetłoczeniami. Zmieniony przedni zderzak z trzema dużymi wlotami i spojlerem definiuje proporcje karoserii i równocześnie znacznie zmniejsza unoszenie przedniej osi. Także wnętrze zostało gruntownie odnowione: panoramiczny kokpit, nowa kierownica AMG Performance oraz system multimedialny MBUX ze specyficznymi dla AMG funkcjami podkreślają przynależność do rodziny maszyn z Affalterbach.
Nowa, zjawiskowa stylistyka wariantów E 63 4MATIC+ w dużej mierze jest podyktowana kwestiami technicznymi. Aby zapewnić optymalny przepływ powietrza wokół 4-litrowego silnika V8 biturbo, w tym optymalne chłodzenie powietrza doładowującego, boczne wloty powietrza w zderzaku są nie tylko wyjątkowo duże, ale i kierują powietrze tam, gdzie jest ono potrzebne – za pomocą dwóch poprzecznych listew. Wydatniejsze, poszerzone o 27 mm nadkola pozwoliły na poszerzenie rozstawu kół oraz zastosowanie większych przednich kół.
Kolejną nowością jest system informacyjno-rozrywkowy MBUX z ekranem dotykowym i panelem dotykowym (gładzikiem), inteligentnym sterowaniem głosowym oraz specyficznymi dla AMG funkcjami. Dwa wyświetlacze – zestawu wskaźników i systemu operacyjnego – wizualnie łączą się pod wspólną szklaną taflą, tworząc panoramiczny kokpit (w modelu podstawowym monitory seryjnie mają przekątną 10,25”, a w wersji S – 12,25”). Zestaw wskaźników oferuje trzy style grafiki AMG (Modern Classic, Sport i Supersport, ten ostatni z dużym centralnym obrotomierzem). Za pomocą menu AMG kierowca może wywoływać różne specjalne widoki AMG, takie jak parametry silnika, „rozgrzewka” czy miernik przeciążeń.
4-litrowy silnik AMG V8 biturbo AMG w E 63 S 4MATIC+ nadal osiąga moc 612 KM i maksymalny moment obrotowy 850 Nm, dostępnyw szerokim zakresie prędkości obrotowych (od 2500 do 4500 obr./min). Efekt: przyspieszenie bez wysiłku bez względu na pozycję pedału gazu. Podstawowy wariant E 63 4MATIC + dysponuje mocą 571 KM i maksymalnym momentem obrotowym 750 Nm. Limuzyna w wersji S kończy sprint od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a w odmianie podstawowej – 3,5 s. Dla Kombi wartościte wynoszą, odpowiednio, 3,5 oraz 3,6 s.
Wersja S jest jedynym samochodem w segmencie, który wyposażonow dynamiczne mocowania silnika. Pozwala to pogodzić teoretycznie sprzeczne cele, polegające na uzyskaniu możliwie miękkiego połączeniaz układem napędowym dla zapewnienia wysokiego poziomu komfortu oraz sztywnego „spięcia” w celu uzyskania optymalnej dynamiki jazdy.
Jednostka napędowa współpracuje z 9-biegową przekładnią AMG SPEEDSHIFT MCT, łączącą błyskawiczne reakcje i szybką zmianę przełożeń z wysoką efektywnością.