Mercedes-Benz

Cyfrowe zwiedzanie Muzeum Mercedes-Benz.

20.04.2020

160 pojazdów i łącznie 1500 eksponatów w budynku, który cieszy się wielkim architektonicznym uznaniem: Muzeum Mercedes-Benz przyciąga tłumy odwiedzający – co roku to ponad 800 000 gości z całego świata. Cyfrowe formaty sprawiają, że teraz można je zwiedzać także z daleka.
Zwiedzanie na stronie internetowej
Zwiedzanie muzealnej wystawy o powierzchni 16 500 metrów kwadratowych oznacza nawet 5-kilometrowy spacer. Aby „zorganizować” własną wycieczkę, dostosowaną do indywidualnych życzeń, wystarczy kilka kliknięć na stronie internetowej Muzeum. Znajdują się tam 360-stopniowe zdjęcia wszystkich siedmiu sal Legend oraz pięciu Collection wraz ze stacjonującymi tam pojazdami (http://mb4.me/Rundgang).
Każda wizyta w Muzeum jest wyjątkowym doświadczeniem. Na tej perspektywie skupia się internetowa seria, która dokumentuje zwiedzanie w towarzystwie różnych bohaterów. Należą do nich Jutta Benz – prawnuczka wynalazcy samochodu Carla Benza i jego żony Berthy (http://mb4.me/JuttaBenz) – oraz Bernd Mayländer, który od 20 lat jeździ samochodem bezpieczeństwa w Formule 1 (http://mb4.me/BerndMaylaender2). Serię kontynuują dr Ulrike Groos, dyrektor Kunstmuseum Stuttgart (Muzeum Sztuki w Stuttgarcie), Gorden Wagener, szef designu Daimler AG, i Benedikt Weiler, kustosz Muzeum Mercedes-Benz.
Interaktywne wycieczki na Instagramie
Przewodnicy Muzeum Mercedes-Benz mają do opowiedzenia niezliczone historie na temat jego eksponatów i architektury. Swoim entuzjazmem i zaskakującymi faktami dzielą się z gośćmi podczas wycieczek – zarówno na miejscu, jak i na Instagramie. W popularnym serwisie zdjęciowym można obejrzeć i wysłuchać opowieści o najważniejszych aspektach wystawy stałej (http://mb4.me/MuseumTour), a także o specjalnej ekspozycji na 40-lecie Klasy G, z fascynującymi ciekawostkami na temat tego legendarnego modelu (http://mb4.me/40Jahre_G_Klasse). W planach są kolejne interaktywne wycieczki na muzealnym kanale Instagram @mercedesbenzmuseum.
Zwiedzanie na YouTubie
Podczas swojej wycieczki po muzeum – w 180-stopniowym formacie wirtualnej rzeczywistości – YouTuber Shmee150 zdradza pięć mało znanych faktów na temat Mercedes-Benz i poprzednich marek: http://mb4.me/Top5. Widzowie mogą „rozejrzeć się” po muzeum za pomocą wskaźnika myszy lub poruszając smartfonem.
Dla tych, którzy na zwiedzanie chcą poświęcić więcej czasu, dostępna jest kompleksowa wycieczka prezentująca Muzeum Mercedes-Benz nocą. Film powstał podczas wydarzenia „Noc w muzeum” z udziałem blogerów i influencerów, którym pozwolono pozostać w muzeum na noc (http://mb4.me/Nachts_im_Museum).